10 kiló fogyás nyárig: hogy kell enni, inni és edzeni, hogy sikerüljön? - Fogyókúra | Femina

10 kiló fogyás nyárig

10 kiló fogyás nyárig

Bár még bőven van idő 10 kiló fogyás nyárig bikiniszezon kezdetéig, ez az időszak tökéletes arra, hogy fejben és lélekben is rákészülj az elkövetkezendő hetekre. Amennyiben pár kilótól megszabadulnál, egy megfelelő tervre és egy pontos célkitűzésre van szükséged.

Tévhit, hogy a sokat reklámozott fogyasztótabletták vagy a különböző csodaszerek pár nap vagy egy-két hét alatt megszabadítanak az úszógumitól.

10 kiló fogyás nyárig

A koplalás sem jelent megoldást, hiszen bár ezzel is pluszkilókat veszítesz, a jojóeffektust nem kerülheted el. Nem álom a 10 kiló mínusz Az emberi zsír energiát - azaz kalóriát - tartalékol.

Ahhoz, hogy körülbelül egy kilót fogyj hetiazaz napi kalóriányi deficitre van szükség.

Egyszerűbb, mint gondolnád! MME A világhírű dietetikai intézetnél, az amerikai Mayo Clinicnél kifejlesztett fogyókúrás módszer szerint, mindössze három szám köré kell építenünk az életünket: 5, 10, 8 - és akár 10 kilót is fogyhatunk 1 hónap alatt! Ha naponta ötször, azaz minden étkezéshez eszel gyümölcsöt és zöldséget, sok jót tehetsz magaddal. Először is, így biztosan kevesebb hízlaló étel fér beléd. Ráadásul, nem csak a napi szükséges mennyiségű vitamint pótolhatod velük, hanem elegendő rostot is fogyasztatsz ahhoz, hogy felpörögjön az anyagcseréd.

Egy közepes testalkatú nőnek kalóriára van szüksége a testsúlya megtartásához, a fogyással azonban kalória bevitele esetén számolhat.

Ide kattintva te is kiszámolhatod, mennyi kalóriára van szükséged a napi étkezéseid során.

-5 kg 3 nap alatt!?🍑 MILITARY DIÉTA 🥗Zizzy Life, Zizzy's Kitchen

Szakemberek szerint a heti fél, egy kiló zsírvesztés az optimális, így ha most nekilátsz, nyárra garantált a 10 kiló mínusz! Hogyan kezdj hozzá? Mindenekelőtt a kalóriadeficit megteremtésével kell kezdeni, ezért érdemes az étrenden változtatni, hiszen a fogyás sikere főként attól függ, hogy mit eszel és iszol.

10 kiló fogyás nyárig

A fehér lisztből készült pékárukat, süteményeket, tésztákat, a cukros vagy túlzottan zsíros ételeket minél előbb érdemes száműzni az étrendből, és előnyben részesíteni a tápanyagdús, rostgazdag, de kalóriaszegény, laktató ételeket. Amennyiben azonban hormonális vagy májprobléma, cukorbetegség, ételérzékenység vagy egyéb egészségügyi állapot miatt speciális étrendre van szükséged, akkor mindig az orvostól, dietetikustól kapott utasításokat kövesd.

Mit egyél és igyál?

10 kiló fogyás nyárig

Rostok A rostban gazdag ételek serkentik az anyagcserét, és lassítják a szénhidrátok felszívódását, ezáltal eltelítenek, és hosszasan biztosítják a jóllakottság érzését. A diéta során ajánlott napi nagyjából 30 grammot bevinni belőlük, több étkezésre elosztva.

Még több termék Mit kellene enni és inni? A fogyás sikere nagyobb részben attól függ, hogy miket eszel és iszol. Széles körben elterjedt tévhit, hogy a zsírleadás legjobb módja, ha egyszerűen kevesebbet eszel, ezt azonban nagyon nehéz megállni, hiszen koplalásnak érzi a szervezet. Sokkal jobb módszer, ha tápanyagdús, kalóriaszegény, laktató ételekkel helyettesíted az étvágynövelő, vitamint alig tartalmazó, zsíros, cukros táplálékokat. Az étrendben azonban nemcsak a kalóriák lényegesek, de a különböző tápanyagok bevitelére és sok másra is oda kell figyelni.

A hüvelyesek, a teljes kiőrlésű tészták, a zöldségek közül a brokkoli, az articsóka vagy a bogyós gyümölcsök rengeteg rostot tartalmaznak, de ide kattintva is megnézheted, milyen sok variáció közül választhatsz.