Fogyaszt-e naponta 40 deka zöldséget, gyümölcsöt?

Dash diéta piramis

Tartalom

    Többek között elnyerte a legegészségesebb diétának és a legjobb cukorbeteg étrendnek járó elismerést is.

    A DASH-diéta alapjai Az étrend alapját rostban gazdag dash diéta piramis, teljes kiőrlésű gabonafélék, sovány fehérjék, alacsony zsírtartalmú tejtermékek adják. Fontos továbbá, hogy csökkentsd a táplálkozás során bevitt sómennyiséget. Ezen kívül természetesen lényeges, hogy kevesebb kalóriát fogyassz, hanyagold a vörös húsokat és természetesen a cukorban gazdag édességeket. Korábbi cikkünk segítségével kiszámolhatod, mennyi a számodra ajánlott napi kalóriabevitel.

    2000 kalóriás étrend nőknek

    Fontos, hogy naponta legalább öt adag friss zöldséget-gyümölcsöt fogyassz - tehát minden étkezés tartalmazzon ilyet. Sós rágcsálnivalók helyett válassz olajos magvakat - diót, mogyorót, mandulát - ám ezekből alkalmanként csak egy-egy marékkal fogyassz, hiszen bár rengeteg hasznos esszenciális zsírsav van bennük, kalóriatartalmuk nem alacsony. Mennyi sót ehetsz?

    tokából lehet fogyni

    A diéta a napi nátriumfogyasztást milligrammban maximalizálja, de még jobb, ha csak napi milligrammot viszel be a szervezetedbe. Ez a mennyiség nagyjából egybecseng az Egészségügyi Világszervezet ajánlásával: milligramm feletti nátriumbevitelt nem javasolják.

    epekímélő étrend

    Erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben. Természetes fontos észben tartanod, hogy nem csupán sós nassolnivalókkal viszel be a szervezetedbe sót, és nem csak annyit fogyasztasz, amennyit főzés során adsz az ételekhez.

    A feldolgozott élelmiszerek rengeteg sót tartalmaznak - ha nem szeretnéd lassítani az anyagcserédet, és el akarod kerülni a hasi hízást, akkor iktasd ki őket.

    diéta tippek kezdőknek