A DASH-diéta működése

Diéta dash. Ismerje meg a szerzőt

Tartalom

    diéta dash

    DASH-diétával harcolhatunk a magas vérnyomás és a rák ellen Táfelspicc A nyugati étrend a depresszió és a magas vérnyomás melegágya. Ha fel akarjuk venni a harcot a különböző diéta dash, meg kell változtatnunk a táplálkozási szokásainkat.

    Egyikük megmutatta, hogy a vérnyomás diétával csökkenthető, akár napi 3, mg nátrium fogyasztása mellett is.

    Erre kínál megoldást a DASH-diéta. Az étrend korlátozza a magas telített zsír- és cukortartalmú ételek fogyasztását, helyettük rengeteg gyümölcsöt és zöldséget ajánl, illetve zsírmentes, vagy alacsony zsírtartalmú tejtermékeket.

    • DASH-diéta – goyser.hu Magazin
    • Кэти вновь проверила часы.
    • DASH diéta | Egészséges étel a közelben
    • Szétválasztó diéta rendelés
    • 10 napos karcsúsító diéta

    Már a nevében Dietary Approaches to Stop Hypertension is benne van, hogy a diéta a magas vérnyomás ellen küzd, ám csökkenti a koleszterinszintet, illetve segít megelőzni a rák, a szívbetegségek, a stroke és a cukorbetegség kialakulását. Azoknak is javasolják, akik nem szenvednek semmilyen betegségben, hiszen a DASH egyenlő az egészséges táplálkozással. Forrás: shutterstock.

    • DASH-diétával harcolhatunk a magas vérnyomás és a rák ellen
    • Például 1 evőkanálnyi átlagos saláta dresszing 1 adagnak, 1 evőkanálnyi alacsony zsírtartalmú dresszing ½ adagnak, míg 1 evőkanál zsírmentes dresszing 0 adagnak felel meg.
    • Könyv: Julie Andrews, Andy De Santis: A 28 napos DASH-diéta és fogyókúraprogram
    • Kettlebell swing fogyás
    • Fogyás bevonzása
    • DASH-diéta - goyser.hu magazin

    Együnk több teljes értékű gabonát, mint a teljes kiőrlésű kenyér, a barna rizs, a zabpehely, hogy elegendő rostot vigyünk be. A rostok csökkentik a koleszterinszintet. A vörös helyett válasszunk inkább sovány húsokat vagy halat, és a diófélékről se feledkezzünk meg, hiszen kitűnő magnéziumforrások.

    Az American Academy of Neurology legújabb tanulmánya szerint a DASH-diétával nemcsak a magas vérnyomás, hanem depresszió kockázata is csökken. Laurel Cherian, a tanulmánya írója kijelentette, hogy a gyógyszeres kezelés helyett az életmódot és a táplálkozási szokásokat kellene megváltoztatni.

    diéta dash

    A vizsgálatokkal azt akarták bebizonyítani, hogy az étrend átalakításával csökken a depresszió kockázata az idős embereknél: személyt vizsgáltak meg, akik átlagosan 81 évesek voltak, és a depresszió tüneteit, valamint az étkezési szokásokat figyelték meg.

    A résztvevőket három csoportba osztották aszerint, hogy milyen szigorúan követik az étrendet.

    diéta dash

    A kutatók arra is rájöttek, hogy ha a nyugati étrendet követjük — telített zsírok, vörös húsok, feldolgozott élelmiszerek, kevés zöldség és gyümölcs —, nagyobb valószínűséggel alakul ki depresszió. Cherian szerint azonban még több vizsgálatra és eredményre van szükség diéta dash a témában.