EZ IS ÉRDEKELHETI:

Fogyókúrás pizzatészta

Tartalom

    fogyókúrás pizzatészta

    Bodon Judit dietetikus A pizza, vagy legalábbis annak puffasztott, gyorsfagyasztott verziója az egészségtelen étrend egyik szimbólumává vált. Fogyókúrás pizzatészta azonban bőven megérdemel még egy esélyt!

    fogyókúrás pizzatészta

    Életem első pizzája szerencsére jófajta pizza volt, még azokban az időkben, amikor egy pizzeria igazi kuriózumnak számított idehaza. Olasz vendégek vittek el minket az étterembe, a mai napig emlékszem a vékony, roppanós tésztára.

    Aztán beáradtak a gyorséttermek, fogyókúrás pizzatészta gyorsfagyasztott termékek, a szelet-bárok, és teljesen eltorzult a kép: vastag, puha tészta százféle furábbnál furább feltéttel.

    fogyókúrás pizzatészta

    Talán mára enyhült ez a hullám, ahogy az emberek felismerik, hogy pizzát készíteni otthon sem nagy ördöngősség, és hogy nem a hegynyi feltét teszi a jó pizzát.

    Pizzánk adagnyi energiatartalmát csökkenthetjük, ha vékonyra nyújtjuk a tésztát, ha alacsony energiatartalmú feltéteket választunk pl. Az alap pizzatészta nem más, mint liszt, élesztő, olaj, víz és só keveréke. Mivel ezek viszonylag sztenderd arányban szerepelnek a tésztában, és mivel energiatartalomban nincs érdemi különbség a lisztfélék vagy az olajfélék között, más oldalról közelítsük meg a kérdést: milyen lisztet és olajat használjunk, hogy minél egészségesebb pizzatésztát kapjunk?

    fogyókúrás pizzatészta

    Ha a lisztek közül a teljes kiőrlésű vagy a graham lisztet választjuk, értékes rostokatásványi anyagokat nyerünk, ha csak rizs- vagy kukoricalisztet használunk, gluténmentes tésztát kapunk, ha olíva- vagy lenmagolajatakkor értékes zsírsavakat nyerünk.

    Kiválogattam nektek 10 db nem csak fehér búzalisztet tartalmazó pizzatészta-receptet, próbáljátok ki őket!

    fogyókúrás pizzatészta

    Ráadásul becsempésztem egyet, amihez még liszt sem kell!