További cikkeink a témában

Húsmentes diéta hatása

A húsmentes étrend fajtái, előnyei és hátrányai

A "vegetáriánus" egy ősi indián szó. Jelentése: "rossz vadász". Ki ne hallotta volna már a húst nélkülöző embertársaink táplálkozásán élcelődő viccet? De régen tényleg csak a szerencsén múlt, hogy az emberek mikor jutottak állati eredetű táplálékhoz?

Ezen kívül nemcsak azt a kérdést járjuk körbe, hogy milyen élettani hatásokkal járhat a nagy részben növényi alapanyagokon nyugvó étrend, hanem ennek különböző válfajait is górcső alá vesszük. A vegetarianizmus eredete Az ősi, vadászó-gyűjtögető népek értelemszerűen nem feltétlen jutottak rendszeresen húshoz.

húsmentes diéta hatása

A civilizált társadalmakban vajon hogyan alakult a növényi alapú étkezés szerepe, amelynek földrészeket, kultúrákat és évezredeket átívelő hódítása a mai napig tart? Érdekes módon a vegetarianizmus története szoros összefüggésben áll a vallásokkal.

  1. Vagy legalább elkezdik csökkenteni az elfogyasztott hús mennyiségét és eközben szépen lassan átállnak húsmnetes életmódra.
  2. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.
  3. A leghasznosabb tanácsok húsmentes étrendhez | Well&fit

Ázsiában való terjedésében pedig a Hinduizmus és a Buddhizmus játszott nagy szerepet. Világszinten Indiában a legelterjedtebb a vegetarianizmus. Ebben az időszakban a vegetáriánusokat gyakran fanatikus deviánsoknak bélyegezték. A reneszánsz korszakában a hús drága luxuscikknek számított, amit csak a leggazdagabbak engedhettek meg maguknak. Ebben az időszakban kezdtek el először visszanyúlni Pitagorasz elveihez, aki már i.

húsmentes diéta hatása

A vegetáriánus kifejezést a Brit Vegetáriánus Társaság cambridge-diétát meg az as évek közepén. A szó eredete latin, az élet forrására utal. Tekintve, hogy ezeket a személyeket gyakran kitagadták, megkezdődtek olyan európai vallási mozgalmak is, melyek már a húsmentességet vették alapul. Az as évek végén Londonban például kifejezetten népszerűnek számítottak a húst mint alapanyagot nélkülöző éttermek, melyek olcsón nyújtottak tápláló ételeket.

Bár a második világháború után még a kényszer vitte rá az embereket a hús nélkülözésére, az 'es és a 'as években egyre nagyobb nyilvánosságot kaptak az állattartás és -feldolgozás kegyetlenségei, így az állatjólét etikai szempontjai kerültek a középpontba. A 'as és a 'es évek óta az etikai megfontolás mellett hangsúlyossá vált a növényi étrend környezetkímélő szerepe is.

Húsmentes étrend - Tudástár

A vegetarianizmusnak számos különböző fajtája, formája létezik. Az adott irányzat képviselői gyakran mennek ölre egymással, így próbálván eldönteni, melyik is a "valódi" vegetarianizmus. Ezzel szemben vannak, akik megengedőbben bánnak a növényalapú étkezés fogalmával.

  • Fogyas sikertörténet
  • 1 hetes fogyokura

A félvegetáriánusok vagy más néven flexitáriánusok halat ennek okaként azt jelölik meg, hogy a halak hidegvérű, vízben élő állatoktengeri herkentyűket vagy akár csirkehúst is esznek.

Azok, akik emellett teszik le a voksukat, az állátok kizsákmányolása ellen és a velük való humánus bánásmód mellett harcolnak. Mindeközben nem tartják elhanyagolhatónak a vegán életmód környezetre és egészségre gyakorolt jótékony hatásait sem.

Nem véletlenül neveztük ezt életvitelnek; az "igazi" vegánok ugyanis nemcsak a táplálkozásuk során hagyják el az állatok szenvedését követelő termékeket, hanem az életük minden területén ügyelnek arra, hogy amennyiben mód van rá, ne vegyenek részt az állatok kihasználásában pl.

Kép forrása: en.

Egészséges-e a húsmentes élet?

És mi lesz a fehérjével? A húsmentes élet bármelyik típusát is válasszuk, a jelenséget övező leggyakoribb kérdések egyike a megfelelő fehérjebevitelre fog irányulni. A legtöbb ember fejében a protein egy húsmentes diéta hatása mágikus dologként él, melyet csak állati eredetű táplálékokból vehetünk magunkhoz.

húsmentes diéta hatása

Ez azonban korántsem így van. A tejterméket és tojást fogyasztók gyakran nagyobb biztonságban érzik magukat e téren, de azoknak sem kell elkeseredniük, akik kizárólag növényeket esznek, protein diéta mintaétrend vannak olyan zöldségek és gyümölcsök, melyek fehérjetartalma még a húsokénál is magasabb.

húsmentes diéta hatása

Összesen 22, az emberek számára létfontosságú fehérjeépítő aminosav létezik. Az állati fehérjék olyan komplex proteinek, melyekben megvan mind a 9, szervezetünk számára elengedhetetlen esszenciális aminosav, amelyekhez kizárólag étkezés útján juthatunk hozzá. Ezek nem minden növényben találhatók meg egyszerre, de a fehérje komplettálás módszerével ezen könnyen segíthetünk. Erre egy példa: Kilogrammonként 0,8 gramm fehérjére van szüksége egy átlagos felnőtt emberi szervezetnek.

A növényi alapú étrend élettani hatásai A növényi étrendek általában nagyobb mértékben tartalmaznak élelmi rostot, magnéziumot, folsavat, C- és E-vitamint, vasat és antioxidánsokat. Az egyik azt mondja, hogy aki növényi étrenden él, az biztosan nagyon egészséges, hiszen húsmentes diéta hatása figyelmet fordít arra, hogy mit visz be a szervezetése.

A másik gondolatmenet hívői azonban meg vannak győződve arról, hogy a hús nélkül élő emberek gyengék, hiánybetegségekkel küzdők és messzemenően rossz az egészségi állapotuk. Hol az igazság? Minden bizonnyal egy kis tudatosság soha nem árt. Egy kis odafigyeléssel, tojással és húsmentes diéta hatása kiegészítve szinte kizárt, hogy valakinél pusztán az étrendje miatt hiánybetegség lépne fel.

Sőt, ne feledkezzünk meg arról sem, hogy legjobb fogyókúrás tabletták rengeteg műkajával élő húsevő szervezete húsmentes diéta hatása feltétlen dúskál a vitaminokban és az egészséges zsírokban. Tápanyagban leggazdagabb zöldségek: kelbimbó, hagyma, édesburgonya, spenót, paradicsom, fodros kel, gomba, borsó, kaliforniai paprika, brokkoli, cékla, fokhagyma, spárga, karfiol, uborka, angol zeller, sárgarépa, mángold.

A húsmentes étrend jobb az egészségnek és a környezetnek

Ezek az étrendek a teljes értékű és növényi alapanyagokra helyezik a hangsúlyt a húsok, a tojás, a tejtermékek és a finomított, valamint a feldolgozott élelmiszerek fogyasztása helyett. Egy ilyesfajta étrend nem jelent nagy kockázati tényezőt, viszont hatásos lehet az olyan betegségekkel szemben, mint a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint, a diabétesz vagy a keringési zavarok.

Sőt, meghosszabbíthatja a krónikus betegségekben és az ischaemiás szívbetegségben szenvedők életét. Ezenfelül a túlsúly csökkentésében is látványos eredményeket érhetünk el vele.