Rostban gazdag ételek

Rostban gazdag étrend

A rostot rostban gazdag étrend szervezetünk nem képes megemészteni.

Zöldturmixok hatása az emésztésre

Magyarországon a Bíró és Munkatársai által ben végzett reprezentatív felmérés szerint az átlagos rostbevitel férfiak esetében napi 27 gramm, míg a nők esetében napi 25 gramm.

A rostban gazdag diéta két fő alapelve: Élelmi rostok bevitelének emelése növelni kell a gabonafélék fogyasztását több zöldség, gyümölcs és főzelékféle olajos magvak és szárazhüvelyesek alkalmankénti fogyasztása Bőséges folyadék bevitel napi 3l víz, ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé 6.

rostban gazdag étrend

Magas rosttartalmú gyümölcsök: málna 9,1 grammribizli 7,8 grammkörte 6,2 grammszilva 5,7 grammszőlő 5,4 grammrebarbara 4,4 grammmeggy 4,2 gramm Magas rosttartalmú zöldségek: kukorica 8,8 grammzöldborsó 7 grammpetrezselyem gyökér 7,73 grammzeller 5,4 grammsóska 5 gramm Magas rosttartalmú gabonafélék: búzakorpa 43 grammzabkorpa 18,5 grammhajdina, köles, teljes kiőrlésű lisztek, lenmag, szezámmag, barnarizs, zab, burgonya 4.

A rostoknak két fajtájuk van: Vízben oldódó rostok pektin, hemicellulóz egy része Vízben nem oldódó rostok cellulóz, hemicellulóz, lignin 2.

rostban gazdag étrend

A rostok létfontosságú szerepet töltenek be az emésztésbe. Egy felnőtt ember napi rostszükséglete gramm.

rostban gazdag étrend

Forrás: Rigó János: Dietetika.